Fasansfull helg

Jag önskar att man kunde göra allt.
Helgen är full av underbara roliga saker att göra, mjöd och medeltidsefterträff på vikingatidskrogen Aifur med många goda vänner vid min sida och mina vackra viingatidskläder. För att inte tala om zombie walken på lördagen med en efterfest på nörd klubben Syntax Error där man kan dansa till tv-spels musik (i zombie kläder!) tills man kommer hem utmattad och glad. Då har jag inte ens nämt  miljödemonstrationerna.
Sen är det filmfestivalen. Monsters of film, kommer vara i helgen och när jag försökte reda ut alla planer och hur jag skullle få plats med allt frågar min vän mig den här enkla frågan:
 
H: Kära vännen, vad vill du helst av allt göra en lördag? Festa eller sitta i en biosalong med vänner.

 
Valet var inte så svårt. Visst hade det varit roligt med återträff efter medeltidsveckan. Eller tv-spels dans. Men inget slår 6 stycken skräckfilmer på raken, hade jag bara kunnat och haft pengar hade jag sätt fler.
Det är även en festival jag väldigt gärna vill stödja, efter det att jag flyttade från Skåne saknade jag verkligen Fantastisk filmfestival som håller till i Lund nu på hösten. Jag älskar verkligen initiativet till en filfestival i Stockholm som koncetrerar sig på skäck och jag är underbart glad över att de växt så mycket på bara ett år.
 
På fredagen får jag avnjuta:
Fresh Meat, Dark Touch och Stitches
På lördagen:
Maniac, We Are What We Are och Here Comes the Devil
 
Kan ju avslöja att jag ser emot clown zombie filmen mest av de alla.
 
Jag kan tillochmed vandra som en zombie på dagen dock med minimal sminkning då jag inte har tid att göra något seriöst det här året, här kan man läsa om förra årets gång.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0