September regn

De senaste dagarna har jag legat hemma i en snabb dunderförkylning, kanske gick den fort över så jag har botat den med massvis av min väns starka ingefära te som han alltid gör varje gång han börjar känna den där lilla smärtan i halsen. Ett mycket enkelt recept
 


Henriks duderförylnings dryck

Ca 15 halvtunna skivor av ingefära
Lite mer en 1 liter vatten
En tesked honung
Koka i ca 40 minuter... eller längre. Sila bort ingefärsbitarna och häll sedan upp på flaska, tillsätt avkoket när du kokar ditt te eller om du vill dricka det kallt så späd ut det med lite vatten annars kan det nog vara lite i stakraste laget.
 
 

 
För att fördriva tiden  och förkylningen så har vi spelat tv-spelet Borderlands och varvat det med avsnitt av den gamla advokat drama serien Ally McBeal.
 
 
Borderlands var riktigt bra, jag fick till min lycka låna den av ev vän precis innan min förkylning slog till, skönt litet spel men jag kan inte för mitt liv förstå hur man ska kunna sikta på en x-box. Så sag valde närstrids boxar karaktären, Brick. Vi lyckades klara av spelet lagom till förkylningens slut. Även om min lootkåta vän blev besviken på den slutgltiga skatten. Men jag måste verkligen ge mina komplimanger till musiken i spelt. Sjukt bra soundtrack.
 
 
När vi blev alldeles för trött och febriga och inte ens klarade av att hålla i en kontroll så tittade vi på serien Ally McBeal som vi båda tycker om alldeles för mycket för att det skulle vara riktigt okej. Denna osannolika men dödscharmiga serien var ett perfekt sällskap i min förkylning.
 
Kombinationen av de här två aktiviteterna har fått mina feberdrömmar att bli en blandning av relations drama blandat med zombie-plast-spiontema, medan jag sov så spelade Henrik Perfect Dark vilket kan vara en förklaring till det sistnämnda. Men som min pojkvän så vitsigt sa så är några regniga heldagar med stakt te och soffliggande är septembers motsvarighet till att ligga i juli månad på en solstrand med en glass i handen utan ett moln på himlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0