Förunderliga ting

 
 
Så nu har jag tittat klart på min senaste serie. Warehouse 13 denna serie som vars handling kretsar runt ett varuhus som samlar otrygga artefakter med magiska egenskaper. Den är inte jätte bra men den har en viss mysfaktor. Tyvärr är karaktärsutvecklingen obefintlig. Enda behållningen är den sköna punktjejen Claudia som faktiskt växer upp under serien, träffar folk som utvecklar henne, hon blir ledsen och glad och uppfinner saker med samma eld genom hela serien.
Föremålens egenskaper och bakgrundshistoria är även den lite godtycklig och skräddarsys så att de ska passa in i universumet som är serien. Det får mig att tänka på kultserien Sliders, när jag tänker efter har Sliders många likheter med denna serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0