Pottermore

 
 
Jag upptäkte en liten fin sak igår, något bortglömt och nu åter funnet. Pottermore. Jag tror att det var bra att jag hittade sidan såhär några år efter den kommit ut för det verkar ha varit lite torftigt innan, nu känns sidan smäckfull med historier, berättelser och samlarobjekt. Man klickar sig igenom hennes böcker om Harry Potter genom att titta på olika ögonblicks tekningar från böckerna, supermysigt om man känner att man saknar Hogwarts men inte känner att man behöver läsa alla sju böcker igen. 
Men det absolut roligaste var ju att bli tilldelad sin trollstav - Järnek med en enhörnings kärna - och sist men inte minst, bli tilldelad ett av de fyra husen. Jag har ju gjort en ziljion tester på internet för att se vilket hus jag tillhör, men här fick man verkligen känslan av att J.K. Rowling själv satte sorterings hatten på ens huvud. Jag blev en Slytherin och jag är verkligen inte alls missnöjd med det, börjar faktiskt redan känna mig lite patriotisk.
 
 

Det finns även ett tävlings element på sidan där man kan duellera och göra trolldrycker för att få elevhemspoäng men jag har svårt att se hur det ska vara kul, jag tycker det är mysigare att titta på de vackra bilderna från böckerna och samla chokladgrodkort.
Jag fick även min pojkvän till att registrera sig så jag ser fram emot att sitta ner myst under en filt med honom under jullovet (som vi båda ska spendera hos min familj i Skåne) samtidigt som vi klickar oss fram genom böckerna, drickandes ryckande hett kryddat te.

 
 
Och är det inte helt fantastiskt att det är helt gratis? Man blir nästan lite tårögd för att hon gör detta för sina fans utan att be dem om något tillbaka. Fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0