Titaner

 
 
Attack on Titan är en sällsam liten anime som jag fått rekommenderat till mig av min vän Smilla som via sina små skyddslingar får reda på vad som är nytt och modernt. Serien har för närvarande bara har en säsong på nacken, men ska snart få en uppföljning har jag hört.
Historien utspelar sig i en värld där människorna är undanskuffade till ett litet område som omringas av tre stora murar för att hålla jättarna ute, som inte har attackerat på 100 år.
Jättarna är stora humanoida nakna och fruktansvärda de äter människor, inte för föda utanför att de verkar finna nöje i det. Jag måste bara säga att dessa jättar är väldiga och har slappa intelligenslösa ansikten och går sådär långsamt som ondigarna i de bästa skräckfilmerna. Sjukt obehagliga.
Hjältarna är sådär mindre roliga, de svingar sig på ett spindelmans liknande sätt via vajrar genom hustaken och ibland känns det lite orealistiskt ibland och lite häftigt ibland. Huvudhjälten är som vanligt bajsnödig överdramatisk och lite tråkig. Kommer man över det så sitter man spänt och vill veta mer om dessa mystiska jättar, var kommer dem från, vad är dem och varför?
 
Vad du inte vill se när du vaknar på morgonen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0