Galenskap i tid och rum

 
 

Sitter här med en kaffe kopp i ena handen och små funderingar i huvudet, tänker på allt jag har tagit till mig de senaste veckorna genom de möten jag har gjort med de nya människorna jag träffat denna höst. Vad man ge och får tillbaka
På tal om sådana saker så tipsade en sådan nyfunnen vän mig om denna totalt galna serie, det är mycket mörk humor i den här serien och jag har verkligen svårt att se den som en barn serie, men med tanke på vad jag själv växte upp med när jag var en liten flicka (tänker på serier som till exempel Ren & Stimpy, wtf) så är det kanske inte så märkvärdigt egentligen.
Serien handlar förövrigt om Morty som är ett helt normalt barn, egentligen som har oturen att vara släkt med en alkoholiserad farfar som även råkar vara ett geni som reser i tid och rum. Gärna då med Morty som är lite delad i sin glädje över att få chansen att delta i farfaderns otroliga och ibland livsfarliga äventyr. Okej Morty verkar faktiskt inte alls glad över detta mer besvärad och absolut livrädd.
Serien är fylld med massa nördig humor och farfadern är helt hialös. Jag älskade den här serien men jag kan förstå varför man kan tycka den är lite svår, som min kära pojkvän råkar göra.
Jaha då mitt lilla tips för idag, tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0