Sköld

 
Idag började jag kolla på de mycket omtalade Agents of SHIELD, förväntningarna vad blandade, dels har jag hört att den ska vara värd att se och dels har jag hört att den ska bli bra efter 11 episoden (!?) men jag måste ju ge den en chans i alla fall, jag menar det är ju Joss Weadon som står bakom rattarna.

Jag har än så länge inte nått fram till avsnitt elva men de som gav den ett lågt betyg i början, vad pratar de om? Den är välspelad, spännande och sammanhållen! Jag skulle säga att de som gav den låga betyg gick in med alldeles för stora förväntningar, Vilket inte är så konstigt, det är Marvel och Joss Weadson som går samman och gör en tv-serie, en våt dröm för vilken nörd som helst.

 
 

Så jag kollade upp andra saker som Joss Whedon gjort, ifall jag skulle missat något, och snubblade över en lista på saker som Joss hade planer att göra men aldrig gjorde, två saker gjorde mig väldigt väldigt ledsen att ha missat.

Det första planen var Ripper, en spin off på Buffy the Vampire slayer som skulle utspela sig i London innan Rupert Giles blev Buffys väktare. Oj vad jag skulle velat se den här, Engelska miljöer, mystik, magi och en badboy Rupert Giles. Fy skam att detta inte blev av, I alla fall när Angel blev en sådan hit. Men enligt Joss så kan det fortfarande bli av.

Det andra projektet var, eller kanske fortfarande är ett samarbete med Warren Ellis (som skrivit tillexempel Transmetropolitan och Crooked Little Vein) men sammarbetet vad fördröjt tack vare filmen Avengers. Projektet kallades i alla fall Wastelanders som skulle handla om världens ende. Det skulle som Dr Horribels Sing-Along Blog bli släppt via webben, precis som Ripper är det fortfarande inte helt säkert att detta projekt är nerlagt utan det finns fortfarande chans att det kan bli av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0