Bänk

 

Ny vecka nu.
Förra veckan var ingen bra vecka, kunde inte ta mig ur soffan. Min vän byggde då att litet bo åt mig som jag kunde uggla i tills att jag blev bättre. Mina vänner hjälper mycket.
Hej, jag är bipolär. Inte högfungerande trots all medicinering jag fått, men mina mediciner hjälper mycket. Jag kommer ihåg ett minne från mina skolår som liten, jag satt på en bänk och grät hejdlöst för att jag visste att jag påminde om min far och den jag kände mig närmast var min galna faster. Nu är det inte så farligt, jag gråter inte hejdlöst över mitt öde och inte över min sjukdom häller. Men jag måste erkänna att jag fäller en tår lite då och då över mitt öde.
Men det är en ny vecka nu.
Klockan är 08.00 och jag har fått i mig både en kopp kaffe och två mackor. Nya tag. Jag sitter påklädd och jag har övergett min boplats i soffan. Nya tag.
Jag har varit sjukskriven i flera år nu, jag försöker hitta meningsfulla sysselsättningar på dagarna, lär mig hela tiden nya hantverk som jag blir riktigt bra på. Jag fotograferar, pysslar, bygger. Allt för att få tiden att gå. Tror jag ska binda en bok idag. Lägger upp några bilder på den här bloggen på de fina små böcker jag gjort, senare i veckan kanske.
För det är en ny vecka nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0