Drakhjärta

 
Denna lördagen spenderar jag med att se de tre filmerna Dragonheart, där första filmen är lite av en kärlekshistoria för mig, drakens röst spelades av Sean Connery for heaven's sake! Trots att den spelades in på 90-talet är draken riktigt välgjord och väldigt charmig. Jag kommer ihåg den med värme sen jag var liten, filmen har inte gjort mig besviken på gamla dar heller (jag kanske är lite färgad av nostalgi).
Den andra filmen kom några år senare, ingen biofilm den här gången utan den hamnade direkt på videohyllan,  Ett pinsamt försök till en uppföljare, nästan lika pinsamt som det fasansfulla försöket till Zelda tv-serien på 80-talet. De verkade ha uppfattningen att Dragonheart riktade in sig å en mycket mindre mogen publik än vad första filmen gjorde.
Man hade ju kunnat tro att sagan slutade där men överraskande nog så kommer det en uppföljare till filmerna 15 år senare, det finns även tal om att det är en fyra påväg. Den tredje filmen saknar mycket av de två andra filmernas humor, man märker det även på draken som är lite vassare lite taggigare och mer dinosaurie lik än de två förra filmerna. Men den här filmen är snygg och välproducerad tyvärr saknar lite av hjärtat som den första filmen lyckades fylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0