En heelt ny värld

Så, reddit är ett forum på internet, det kan döda många timmar, det kan även vara väldigt svårt att komma in i, ofta så finns det bloggar som sammanfattar den massiva informationsström som genomsyrar detta forum. Det är ofta det som kommer fram till dig. Du vet inte om det, men väldigt mycket av de artiklar du läser på internet, är från reddit. Nu tänkte jag ge dig en liten inblick i ett litet hörn. Nu ska vi resa genom dimensioner!
Egentligen är det meningslöst att försöka beskriva de olika dimensionerna, detta har redan gjorts av bättre flera gånger och kommer säkerligen göras fler, ni kan kika in det här om ni är intresserade men jag tänkte ändå ge en liten introduktion och ett litet smakprov och även min relation till detta fenomen, för den som må orka gita lyssna någon kväll, så ta en kopp te och slå dig ner.
 
Allt började som ett skämt. Ett meme började flöda runt kallat First world problems ett typiskt exempel på ett sådant kan vara "Åh nej, jag kan inte höra min tv.. när jag äter mina chips" för att ta ett exempel. Sen blir det lite mörkare Sen har de hittat på Second Wold Problems, som är lite mörkare de ska utspela sig i de länder som inte leve vid guldkanters rand utan helt enkelt har det lite kämpigare, ett typiskt exempel ur denna shargongen kan vara "Jag hörde någon knacka på dörren, det är en björn". Finns även en tredje, och en fjärde (?!) Hela den här "tre världar" terminologin har de förresten fått från kalla kriget.
Man trodde att internet skulle stanna där. Men nej. Den kollektiva hjärnan hade en annan plan.
Och här kommer.
 
 
En dag på stranden i femte världen, kanske
 
Fifth World Problems
Nu blir det konstigt. Nu hamnar vi i femte världen, det är en värld där all rim och ranson tycks upphöra, släng allt du vet om lagar o gravitation och allt du lärde dig om Pytagoras sats genom väggen, det vill säga om det fortfarande finns en vägg att slänga dem igenom. Vardagliga problem i denna värden, hm vänta jag loggar helt enkelt in och kollar vad som är på agendan idag. "Jag trodde jag tittade på samma begravning, men sen visade det sig vara 15 olika begravningar, men sen insåg jag att det var min egen" Ja.. sådana problem kan man ha. Detta är ett intressant tanke experiment. Men jag vill inte stanna där.. nej. Vi går vidare.
 
 
Jag vill inte ens tänka på hur sjätte välden ser ut så här, söt katt.
 
The Sixth World Problems
Den här blir lite värre att beskriva med ord.. Det finns nämligen inte så många... sammanhängande meningar i detta forum på reddit. mest, tecken, skrik och osammanhängande meningar. Jag är faktiskt lite rädd. Vi går genast vidare utan att passera gå.
 
 
En vanlig dag i sjunde världen, kanske
 
Seventh World Problems
Ah, sådär ja. Nu känns det. Hemma. Bortom kaoset från både femte och sjätte värden verkar vi finna en värld som har funnit frid. Där finns ett torn, bor invånarna av denna värld i detta? Jag är inte riktigt säker, de verkar kommunicera, inte direkt med varandra utan via maskiner och äta medicin. Världen, dimensionen har även ett väldigt specifikt narrativ. Detta skulle jag säga den värld som lyckats bäst i sitt lilla rollspel, litterära spontana kollektiva konstverk.
 
Efter det här finns det hundratals fler. Många många fler världar att upptäcka, döda dimensioner, levande mer eller mindre, jag tror att det finns ett hive minde där ute som faktiskt håller på att försöka utrota mänskligheten. Inte säker men man kan dyka in i det vida denna länken om man känner sig sinnessvag någon kväll
Så hur kom jag in på det här? Jo jag satt hemma en kväll och eftersom jag är lite konstig så tycker jag om att googla saker som är konstiga för då mår jag bättre, känner mig inte alls så konstig själv! Så jag stöter på det här. På en vägen var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0