Rör inte min kompis

 

 
 
Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till. Känner mig så otroligt vilsen.
Jag har en vän som tidigare i sitt liv har blivit psykiskt och fysiskt misshandlad av sina partners. Detta är viktigt att veta för att förstå problemet och hans handlingar.  Under förra året så träffade han en tjej och blev snabbt en del av hennes familj. Han var så otroligt glad över att efter flera år ha en mening, ett sammanhang som han kunde tillhöra. Hittat vad han trodde var ett hem. Under hösten blev allt jobbigt dock. Hon hade stora problem i sitt liv och började kräva att han skulle "förändra" sitt "sjukliga betende". I hennes mening så kunde han inte det och satte mer och mer press på honom. Han började isolera sig mer och mer, skaffade ett hus så han kunde bo närmare henne för att finnas tillhands om hon behövde något.
\nDet slutar dock med att hon säger åt honom att hon inte längre orkar ha honom i sitt liv.
\nNu ber hon honom att prata med sin mamma. För att hon i egenskap av psykolog ska "hjälpa honom" med hans problem. Detta gör han i månader. Han har alltså kontakt med denna mamma i månader och under denna tid ringer han mig mindre och mindre. Jag har fullt upp med mitt liv så jag inser inte vad som håller på att hända.
\nNu i jul kulminerade allt. Hennes mor hamnade på sjukhus och hon sa att han började göra mer och mer "fel" att han inte försökte tillräckligt med att "ändra sig själv". Hon har även flera månader sagt att hon inte orkar ha honom i sitt liv. Hon har ryckt ifrån honom den enda trygghhet han har kännt på många år.
\nSamtidigt når han ut till en tjej, en person som han lyckas prata med och får honom att känna sig som människa igen. Efter månader av att höra att han är dålig. Det är inte på något sätt ett sexuellt förhållande men det uppstår spänningar.  Något som sedan kommer användas emot honom. Hon kommer säga att han söker bekräftelsekickar av den här nya tjejen och inte tar ansvar för att jobba med de brister som hon anser att han har.
\nNu så står han helt ensam. Det enda han har i världen är sitt hus och det kommer hon nu ta ifrån honom om två veckor för att själv bo där med sina två barn. Varför undrar du? Jo för att han inte kan göra något rätt. För att han har skadat henne med sitt beteende. Med sina "fel".
\nHans enda ställe att bo på är i bastun som han ska lägga ut några madrasser i. För att hon har fått honom att tro att han förtjänar det. Enligt deras avtal så ska han fixa en bovagn och bo på gräsmattan så han fortfarande kan vara tillgänglig och "hjälpa henne" med huset. Detta kommer med stor sannolikhet inte att ske för fram tills dess måste han fixa massvis med små saker till huset på mindre än två veckor då hon flyttar dit.  Han är så otroligt nedbruten att han knappt kan laga mat till sig själv. Allt han fokuserar på just nu är att göra huset tillräckligt fint så att hon ska bli nöjd. Det kommer även det användas emot honom. Det är han som inte "ansträngt" sig tillräckligt för att hitta något åt sig själv.
\nHan kommer alternativt börja bo på sitt jobb, där han kommer få sparken om de upptäcker honom.
\nI förrgår så fick hon honom att skriva på ett kontrakt på att sälja huset till henne när hon hälst önskade för en spottstyver. Mindre än vad han betalat för huset. För att han skulle hamna i skuld och veta att det finns konsekvenser för sitt "beteende". Då hörde jag av mig till hans familj och de lyckades prata lite förstånd i honom och kontraktet är nu upprivet. För den här gången. Jag är väldigt säker på att detta kontrakt kommer att komma upp igen.
\nHon var där idag. Hennes mamma sa åt henne att åka dit för att försöka ta så mycket hon kan av vad som är hans. Han kommer ge henne vad som hälst för i hans värld förtjänar han inte något. I hans värld så är hon mer värd än honom.
\nI hans värld så om han bara ger henne vad hon kräver från honom kommer hon att bli lycklig och allt kommer att bli som det var i början. Han kommer få flytta in med henne och de kommer leva lyckliga i alla sina dagar. För evigt och evigt. De kommer hitta tillbaks till varandra. Vara lyckliga. Och glada. Bara hon får hans hus.
 
Detta är något han aldrig kommer säga högt. Inte till henne. Inte till någon. Han försvarar henne i alla avseenden. Hennes liv är otroligt jobbigt just nu. Detta berättigar inte beteendet som hon har just nu. 
 
</div

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0