Boktips


Ta en boksida från en bok du inte gillar, vik så att det blir en fyrkant. Spara slatten du behöver den senare för att göra stjälken!


Ta en liten 6 bladig mall, går att skriva ut eller bara kalkera från datorskämen som jag gjorde i ett desperat försök att göra mycket av mindre.


Dela ditt fyrkantiga papper i fyra delar och rita efter mallen. Klipp sedan ut. Jag rev dem för jag får inte ha tillgång till sax. Jag börjar bli en expert på att arbeta under extrema förhållanden ;) mitt pyssel har ingen gräns!


Klipp (eller riv ; ) ) ut kronbladen så som på bilden


Fram med limmet! En limpistol är saknad annars hade det varit fantastiskt. Limma alla kronblad så de får lite form


Så här ser de se ut när du är klar!


Limma ihop de olika delarna, börja med den mindre och arbeta dig ner till de minsta.


Rulla ihop själken och fäst den vid din färdiga blomma.


De första man gör ser inte mycket ut för världen men efter lite pill och knåp så blir de riktigt vackra! Tillexempel att ge bort?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback